Vaak lees ik op diverse fora/social media een variant van “Ik wil een authentieke en eigen website voor mijn bedrijf/non-profit/project

Gevolgd door: welke software/cms/dienst die gratis of voor weinig is kan ik dan gebruiken?
Vaak gekoppeld met de zin ‘ik heb weinig/geen budget.

Het antwoord is simpel; ook met eenvoudige diensten en programma’s kan je een authentieke website maken.

Websites zien er authentiek en eigen uit, doordat je kiest voor kwalitatief hoog materiaal;
eigen beeld, eigen teksten, een gepersonaliseerd website-thema.

Dus geen logo bij een dienst als invijfminutenklaarpuntnl, tekstje dat voor weinig of niets is geschreven op lekkerveeltekstvoorweinigpuntnl, met als illustraties plaatjes die snel van google zijn geplukt en een website-dienst die is uitgekozen op hoe nuvoordeligindeaanbiedingpuntnl het is (in plaats van hoe goed wordt je ondersteund.)

In een ideale wereld waar je budget hebt voor alles; huur je een tekstschrijver, een vormgever/illustrator of vormgever/fotograaf en een website developer in.

Als je weinig budget hebt; let op je sterke punten.

Zelf schrijven, illustreren en bouwen van je website kan je doen, net zoals je zelf een autoband kan vervangen, of een dakgoot kan aflassen. Als je handig bent en je levert goed resultaat af moet je het zeker doen.

Maar als het niet je specialiteit is, huur dan een professional in die snel, efficient en goed is in schrijven van ronkende teksten, het maken van intrigerende foto’s/illustraties en dry-code schrijven door dat het zijn/haar/xe vak is.

Professionals leveren meerwaarde aan je website.

Wanneer je serieus bent over je bedrijf/non-profit/project kom je er achter dat het maken van budget -zelfs al zijn je middelen beperkt- een keuze is.

Je wil tenslotte ook als professional overkomen, en dat lukt niet als je je niet professioneel inzet voor je uitstraling.